Äventyr...

... vi kommer fram till några lador på en fd åker. Nu snackar vi knölig och igenväxt åkermark absolut inte roligt att gå på alls, gäller att ha rätt skor på fötterna då man är ute på äventyr.
 
Då brädorna på första ladan sitter glest passar jag på att kika in mellan springorna och jag kan lova att ett leende spreds över mina läppar:
 
 
Vi går runt ladan och där står den, den fina Ford Taunus jag drömmer om att en dag få rädda och fixa iordning:
 
 
Som jag tidigare skrev så är marken kring ladorna inte så rolig och hur forslar man bort en bil från ett sådant ställe? Och vem äger den idag? Måste forska vidare i detta så kanske, kanske en dag min dröm får gå i uppfyllelse :)
 
Fler bilder från ladorna:
 
 
 
Hur gör ni när ni planerar framtida skrotäventyr? Vi har laddat ned programmet Google Earth där vi sätter ut små knappnålar på framtida mål :)
 
Ha en toppendag folks :D 
 
 
 
 
 
markus
2014-04-11 @ 01:40:11

Får man fråga vars den ladan ligger?

Svar: Fråga får man ju alltid göra men den lilla hemligheten behåller vi själva ett tag :)
Tessan Marklund




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

skrotbloggen.blogg.se

Vi älskar att vara ute i skog och mark och fota skrot som legat där sedan urminnes tider. Ibland dyker vi även på ett eller annat ödehus. Vi är UE (Urban Explorers), vi fotar och kikar men lämnar det mesta orört! Historia, natur och skrot en himla skojig kombo :)

RSS 2.0